top of page
חיפוש

לתת או לא לתת פורמולות קלאסיות זאת השאלה (חלק ב)

אז פורמולה קלאסית כן או לא

טוב לאחר שחפרתי 😊בחלק הקודם הנה מה דעתי בנושא, כמובן שדעתי היא לא דעתי האישית אלא נשענת על מה שלמדתי מהמורים שלי והניסיון המקצועי שלי.


דעתי האישית שהפורמולות הקלאסיות לא נכתבו ולא נועדו לתת אותם כמו שהם רשומים אלא אם כן המטופל שלכם זהה בדיוק לאותו מטופל שעליו נכתב הפורמולה.


הפורמולות הקלאסיות באות ללמד את האסטרטגיה, את החשיבה מאחורי הפורמולה כדי שאנחנו נבין את האסטרטגיה שלהם ונתאים אותה למטופל שעומד כרגע מולנו.


אם נחזור לעולם המלחמה, זה כמו שנלמד כיצד הנאצים כבשו את צרפת ונעתיק אחד לאחד את דרך הפעולה שלהם בלחימה בעזה או בלבנון, אין בזה שום היגיון, השטח שונה, הצבא שונה, האקלים שונה, והאויב שונה, אבל כן נוכל לקחת רעיונות משם ולהתאים אותם לאויב שלנו.



אותו דבר עם הפורמולות הסיניות יש עולם ומלאו של חשיבה ואסטרטגיה באותם פורמולות אנחנו יכולים ללמוד ולהבין את אותה אסטרטגיה אבל את המרשם שלנו אנחנו צריכים להרכיב בהתאם למה שעומד מולנו.


אז מה היא אותה אסטרטגיה ?

הפורמולות הסיניות הקלאסיות בנויות על ההבנה של Qi & Wei מה שאנחנו קוראים הטעם והטמפרטורה.


הבנה של הטעם והטמפרטורה היא רחבה הרבה יותר ממה שאנחנו תופסים אותה כיום ומכילה בתוכה את כל האיכות הטבעיות הקשורות לצמח (קלילות, כבדות, עכירות, אזורי גידול, קטיף ועוד) המשקפות איכויות של יין או יאנג.


לכן ללא ההבנה כיצד איכויות אלו (טעם, טמפרטורה וכו') הקיימות בצמח הבודד הם מה שגורמות לפעילות אותה אנחנו מחפשים וכיצד שילובם של מספר איכויות אלו לכדי פורמולה יצור אפקט כזה או אחר.


זה בסופו של דבר מה שעמד מאחורי הבנייה של אותם פורמולות קלאסיות ופחות חשוב וקריטי מה הם שמות הצמחים באותו מרשם.


ולכן מצד אחד יש חשיבות כן ללכת לפי אותם פורמולות כל עוד אנחנו רוצים לטפל לפי ה"עיניים" של הרפואה הסינית, לפי הבנה של יין ויאנג והחשיבה המסורתית שהיא הבסיס לרפואה.

כאשר נתחיל לבחון את הפורמולות ב"עיניים" מודרניות לפי כלי אבחון מערביים, ניסויים קליניים ושיטות אחרות, זה יכול להיות מעולה אבל זה לא רפואה סינית.



מה אני עושה


כיום בקליניקה אני לא נותן פורמולות קלאסיות אבל כל פורמולה שלי היא קלאסית.


איך זה יכול להיות ?


כי מה שאני רואה מול העיניים בבחירה של צמחי המרפא זה אותם דברים שאותם רופאים גדולים חשבו וראו, כמובן שההבנה שלהם והתפיסה שלהם הייתה פי אלף יותר מעמיקה וברורה ממה שאני מסוגל להגיע, אבל יחד עם זאת אני רוצה להיות בשליטה בטיפול שלי לפעול בצורה וברמה שאני יודע כדי שאבין מה עזר ומצד שני אדע לתקן אם המרשם לא היה טוב.

ולכן כאשר אני מסתכל על פורמולה קלאסית אני רואה את האסטרטגיה של אותו רופא (ברמה שלי כמובן וממה שלמדתי מהמורים שלי) אבל שאני רושם מרשם של צמחים האסטרטגיה שלי ובחירת הצמחים שלי היא לפי מה שנראה לי מתאים למטופל הספציפי, אם זה מבחינת הטעמים של הצמחים, מה המטופל מסוגל לשתות, בעיות נוספות שיש לו, אורח החיים שלו ועוד ועוד.


סיכום

לסיכום ההמלצה שלי כל עוד אתם פועלים לפי הכלים של הרפואה הסינית היא להבין את הדברים מתוך ההבנה הסינית אותה הבנה שאותם פורמולות נכתבו.

להסתכל על הפורמולה הקלאסית ובמקום להגיד היא טובה לזה או לזה להתחיל לראות את האסטרטגיה של הפורמולה, לשאול את עצמכם למה בחרו בצמחים האלו ? למה הצמח הזה שלא נראה לי קשור מופיע כאן ?

להתחיל לראות את הצמחים הבודדים כמשקפים עולם של איכויות שכל איכות מבטאת איכות יינית או יאנגית שיחד יוצרים את השינוי שאותו אנו רוצים.

להעמקה באיכויות הצמח ובתאוריית ה Qi & Wei מוזמנים להצטרף לקורס האון ליין שלי בקישור הבא:


46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page