top of page
חיפוש

לבחור פורמולה בקלות

כיועץ בתחום צמחי המרפא הסינים, אני נתקל בהמון חוסר בהירות וקושי בבחירת הרכב הצמחים הנכון (פורמולה) ובעיקר קושי בהבנה כיצד ההרכב ישפיע על המטופל. לכן החלטתי לחלוק מהידע והניסיון שלי על מנת לפשט ולהבהיר את הדברים וזאת על מנת שתוכלו לבחור פורמולה בקלות !


רקע

מה שהופך את הרפואה הסינית בכלל ואת רפואת הצמחים בפרט ל"אור לגויים" בתחום הרפואה המשלימה היינו הצורה המופלאה שבה הסינים העבירו מידע רפואי ותאורטי, רשמו, הפיצו כמויות אדירות של מידע אם ברפואת הצמחים ואם בכלל בתחום הרפואה הסינית.

גם אחרי כל כך הרבה אסונות, מלחמות, רודנים ועוד' עדיין נשאר כמות מידע כתובה ומפורטת אשר יכולה להעסיק אותנו כמה עשרות שנים טובות.

אם נסתכל על רפואת הצמחים הסינים נראה שבספרו של החקלאי השמימי ( Shen Nong Ben Cao ) מופיעים 365 צמחים, לאחר כאלף ומשהו שנים (1596) מופיעים במטרייה מדייקה של Li Shi Zhen[i] מעל ל 1,892 צמחים

בנוסף במהלך השנים נרשמו אלפי פורמולות ותאוריות שונות כיצד להשתמש ולהכין כל פורמולה ולאילו מצבים תתאים.

כל זה מגיע יחד אם תאוריית עיבוד הצמחים[ii] המוסיפה עוד רובד שלם לרפואת הצמחים

[i]Ben Cao Gang Mu [ii]Pao Zhi.


אינדיקציה או מהות ?

רובינו פונים לספרים מודרניים המנסים לצייר לנו עולם פשוט (לכאורה) של פורמולות לפי קטגוריות (משחררי חיצון, מחזקי צ'י, מניעי דם ועוד') הנותנים מידע שטחי יחסית המבוסס בעיקר על אינדיקציות ולא על הבנה כיצד הפורמולה או הצמח מסייעים למצב של המטופל שלנו.

אחרים פונים למחקרים חדשים אשר לרוב מנותקים מהאבחון של המטופל שלנו ונותנים תמונה מדעית שנראית משכנעת אבל לא מחוברת לעולם הקליני.

אז מה בעצם אפשר לעשות, כיצד ניתן באמת בצורה ברורה, מוחשית ובהירה לבחור את הרכב הצמחים שלנו, כיצד נדע לבחור מתוך מבול המידע הזה את הצמח הכי נכון, או את הפורמולה המדויקת עבור המטופל שלנו והכי חשוב איך נעשה את זה בקלות ובזריזות כך שכבר במהלך המפגש עם המטופל הפורמולה תעלה לנו לראש ותוך מספר דקות נוכל לרשום אותה ?

בסדרת המאמרים הבאים: אפרט את התאוריה והחשיבה שהנחת והייתה בעצם המחשבה מאחורי כתיבת הפורמולות הקלאסיות, כאשר נדע לשלוט ולהבין יותר את הדרך הסינית שבה הפורמולות עובדות שאר התהליך יהיה קל ופשוט


הכותב : עדיאל אדר מרכז את תחום הרפואה הסינית בבית המרקחת טריפוליום מרצה בתחום צמחי המרפא מייעץ ומלווה מטפלים

138 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page